Monday, March 9, 2009

Matprat med Kaffe Lars

heihei, dette er det første innlegget i den nye serien "matprat med KaffeLars". Her skal jeg vise alle dere priviligerte ungdom hvordan dere kan lage middag enkelt og billig i den hektiske hverdagen. Idag skal jeg vise dere hvordan dere lager en saftig kyllingsandwhich til hovedrett, og en brownie som smelter på tunga. Før å gjøre det enkelt for dere skal jeg skrive det opp punkt for punkt og utdype litt på hvert punkt.



Punkt 1:
Jobb på Kaffebrenneriet.
-Dette gjøres ganske enkelt ved å levere søknaden din på en hvilken som helst avdeling i Tigerstaden.

Punkt 2:
Kjøp ingrediensene!
- Dette gjøres ved å vente til stengetid i din respektive filial, for så å forsyne deg av det som ikke ble solgt. Evt. hvis du har mer penger enn meg, slipper du å vente til stengetid.

Punkt 3:
Varm så denne retten opp i ca. 10 min på 150 grader. Dette kan du variere litt på for å oppnå det beste resultatet med din ovn.
Enjoy!

Og nå er det tid for dessert!!
Punkt 1:
Gå på din lokale kolonial og gå til innkjøp av en Toro Brownies pose, eller gjør som meg, let bak alt kryddere i skapet så finner du sikkert en pose du og. Den er ca på størrelse med en middels kjøkkenkniv.
Punkt 2: Smelt 100g smør i en KJELE! bland så smør, ett egg, og en desiliter vann og rør godt i en BOLLE!


Punkt 3: Putt dette i en smøret form, og putt så FORMEN inn i ovnen.




Sånn! Det var det, namm, var ikke det godt? Ett skikkelig glansmåltid! Og til den nette sum av 0,- kr! Håper det smakte, velkommen tilbake neste uke hvor jeg skal instruere dere i kunsten å lage oste souffle og muffins.

6 comments:

  1. Men du måtte vel betale for brownies?

    ReplyDelete
  2. Hvorfor er punkt 4: inviter og del med dine venner, utelatt?

    ReplyDelete
  3. neinei browniesen finner man jo eventuelt i kjökkenskapet, bak alle krydderne!
    hmm.. lurer på om de har kaffebrenneriet i paris...

    ReplyDelete
  4. Jeg har heldigvis punkt 1 i boks ;)

    ReplyDelete
  5. Leverte søknaden til brenneriet i dag. Yay!

    ReplyDelete
  6. Lars! Er du singel? ASL???????
    Min ASL er: 15, 75 (*hihi*) Jente fra Horten. Jeg liker brownies kjempe godt!

    - Kakemonsteret

    ReplyDelete